0738 726 775 | comenzi@hendi.ro

Ce tipuri de ulei se folosesc la friteuză?

31/07/2019
de catre test netsiter
Ce tipuri de ulei se folosesc la friteuză?

Friteuza este tipul de electrocasnic ales de multe familii care vor să scurteze, pe cât posibil, timpul de pregătire a meselor, iar astfel se explică și popularitatea lor.

Dacă ne gândim că friteuzele nu sunt o opțiune valabilă pentru cei care vor să se hrănească sănătos, trebuie să știm că modelele profesionale apărute în ultimii ani pe piață sunt gândite astfel încât să fie folosită o cantitate mai mică de ulei sau chiar deloc. De asemenea, contează foarte mult și tipurile de ulei utilizate la friteuză. Să descoperim câteva dintre tipurile de ulei care se folosesc la friteuză și avantajele lor.


Ulei de palmier pentru friteuză


Uleiul de palmier are câteva atuuri față de alte tipuri de uleiuri folosite la prăjirea alimentelor. În primul rând, este foarte rezistent la temperaturi înalte, iar punctul de ardere este atins la 230°C. Uleiul de palmier nu pătrunde în alimente, are un gust neutru și nu își schimbă culoarea la gătit. Însă este bine să alegem varianta nerafinată, nehidrogenată, pentru că este mult mai sănătoasă.


Ulei de cocos pentru friteuză


Este considerat varianta optimă de prăjire a alimentelor. Nerafinat, atinge punctul de ardere la 177°C și își păstrează calitățile nealterate chiar și după o folosire mai îndelungată. Uleiul de cocos are multiple beneficii asupra sănătății, mai ales dacă alegem tipul extravirgin și nehidrogenat. Este un ulei care este metabolizat rapid, iar grăsimile conținute de el sunt transformate în energie. Din această cauză, este recomandat în curele de slăbire, cu atât mai mult cu cât elimină și pofta de dulce. La gătit, uleiul de cocos păstrează aroma alimentelor și le conferă o crustă frumoasă.


Ulei de masline pentru friteuză


Este cunoscut faptul că uleiul de măsline este unul dintre cele mai sănătoase tipuri de uleiuri. Conține vitamina E și K, iar proporția între acizii grași Omega 6 și Omega 3 este foarte echilibrată. Îl putem folosi și pentru friteuză, însă doar atunci când gătim la temperaturi joase, pentru că își pierde calitățile nutritive. Uleiul de măsline extravirgin are punctul de ardere la o temperatură mai scăzută, de 160°C, iar cel virgin la 216°C.


Ulei de avocado pentru friteuză


Uleiul de avocado este mai puțin cunoscut la noi, deși este un ulei la fel de sănătos ca cel de măsline. Are efect benefic asupra sănătății sistemului cardiovascular și reduce colesterolul și trigliceridele. Gustul uleiului de avocado este delicat, iar punctul de ardere este unul dintre cele mai înalte - 271°C. Este plin de nutrienți și grăsimi mononesaturate, sănătoase, dar este mai scump decât alte tipuri de uleiuri.


Cum funcționează o friteuză și cum prăjești alimentele


Friteuzele pot fi simple, cu un singur coș de prăjire sau duble, cu două coșuri. Friteuzele funcționează în baza unui principiu foarte simplu: uleiul se toarnă în recipient având grijă să nu fie sub semnul de nivel minim sau deasupra celui maxim. Nu este indicat să folosim grăsime vegetală solidă la friteuză, pentru că există riscul de stropire. Dacă totuși vrem să o folosim, ne asigurăm că este la temperatura camerei. O introducem în friteuză, înțepăm cu furculița în mai multe locuri, închidem capacul, iar apoi setăm temperatura.

Este recomandat ca, atunci când umplem rezervorul cu ulei, friteuza să fie scoasă din priză. După această etapă, se pune capacul și se poate băga ștecherul în priză. Se setează termostatul la temperatura dorită și se apasă comanda de pornire. Când se termină prăjirea alimentelor, trebuie apăsat întâi butonul de oprire și abia apoi se scoate friteuza din priză.

Trebuie să avem o atenție sporită atunci când prăjim alimente congelate. Stratul de gheață se îndepărtează de pe acestea și este preferabil să scoatem coșul din friteuză pentru a le adăuga, altfel este posibil ca uleiul să împroaște. Odată introdus în friteuză coșul de prăjire, ne asigurăm că nu se depășește nivelul maxim. Este preferabil să prăjim cantități mai mici de alimente, pentru că rezultatele vor fi mult mai bune.

În cartea cu instrucțiuni de folosire sunt trecute timpul de gătire și temperatura potrivite pentru fiecare tip de alimente (legume – 3 minute la 150°C, pește, între 3 – 5 minute la 150°C etc).

Uleiul nu trebuie schimbat după fiecare folosire. În funcție de tipul de ulei folosit și alimentele pe care le prăjim se poate schimba la un interval mai lung sau mai scurt. Dacă gătim carne sau pește, uleiul va necesita înlocuire mai frecventă. În schimb, dacă-l folosim doar pentru cartofi și alegem și un tip de ulei adecvat (spre exemplu, de cocos) putem schimba uleiul și după câteva luni.

Unele tipuri de friteuze sunt dotate cu robinet de scurgere a uleiului, pentru ca înlocuirea să fie mai facilă. Nu este recomandat să turnăm ulei proaspăt peste cel deja folosit. Multe dintre friteuzele profesionale beneficiază de o zonă rece a aparatului, tocmai pentru a menține cât mai mult calitățile uleiului folosit.


Comment-uri

Nici o postare găsită

Adaugă un review